Sådan øgede JP Køl & Klima deres organiske trafik med 387%
Implementering og eksekvering af det rette content kan skabe flotte resultater.
Se et godt eksempel på, hvad godt indhold kan gøre for jeres forretning
Læs hvordan vi vækstede jpklima.dk
Godt on-page content giver flere besøgende
Jpklima.dk er eksperter i varmepumper og klimaanlæg. De specialiserer sig både i salg og montering til både private og erhverv.
I april 2023 startede vores SEO samarbejde. Her var målet at øge deres organiske trafik og dermed få flere besøgende til deres hjemmeside. Dette må siges at lykkedes med stor succes, da konkurrenceprægede søgeord som “luft til luft varmepumpe” nu er på første side af Google, og antallet af indekserede søgeord på side 1 ligeledes er gået fra 35 til hele 175.
Hvordan vi hjalp Jpklima.dk med at blive mere synlige på Google kan i læse mere om nedenstående. Her kigger vi nærmere ind i vores velfungerende SEO framework der også vil kunne hjælpe jer.
Et samarbejde med fokus på....
Casen i tal
Lad tallene tale for sig selv. Tydelig stigning i organisk trafik og keywords.
Fra 9 keywords på første side af Google til 85
Dette er fra april 2023 til jan 2024. Der ses dog i pt. en fortsat stigning.
Stigning i organisk trafik på 1087%
Dette er fra april 2023 til feb 2024. Der ses dog i pt. en fortsat stigning.
501 stigning i keywords generelt
Dette er fra april 2023 til jan 2024. Der ses dog i pt. en fortsat stigning.
Denne case og
Den indledende analyse
Det er essensielt, at der indledningsvist laves en veludført og dybdegående keywordanalyse. På den måde har man de helt rette byggesten for, at kunne udarbejde hjælpsomt og relevant indhold til læserne. Hos Jpklima.dk fandt vi frem til de mest brugbare søgeord, og indledte herefter en contentplan for on-page indhold. Det kan i læse mere om i næste afsnit.
Denne case og
Content i denne case
Det er vigtigt at man følger Googles retningslinjer – her vil E-E-A-T og deres Helpfull content update skulle implementeres for at skabe de rette forhold for, at kunne rangere godt på Google. Med udgangspunkt i førnævnte lagde vi en effektiv indsats i SEO optimeret indhold, skarpe SEO-titler og metabeskrivelser og udarbejdelse af engagerende svar på relevante spørgsmål fra kunderne. Dette blev selvfølgelig gjort til alle undersider ud fra den indledende keywordanalyse. Efter indeksering af ændringerne på siden så vi hurtigt fremryk på mange søgeord. Altså et fremragende eksempel på en flot case med fokus på det helt rigtige indhold til brugerne.
Denne case og
Linkbuilding
Hos JPklima.dk var det vigtigt at opbygge en stærk linkprofil med troværdige .dk links. At gå fra ca. 45 backlinks til nu at have 113, hvor størstedelen vi har bygget er danske kvalitets links, bidrager dette til at bibeholde og forbedre placeringer på de søgeord vi arbejder med, men også inddirekte hele sidens autoritet i Googles øjemed.
Denne case og
Teknisk SEO
Uanset casen så kigger vi altid ind i Teknisk SEO. En hjemmeside skal fungere korrekt og effektivt – derfor har vi med jpklima.dk arbejdet med sidens struktur, hastighed og andre tekniske elementer. Dette inkluderer blandt andet oprydning af døde links og især optimering af mobilvenlighed. Med disse værktøjer i vores framework har vi tydeligt kunne se gode resultater. Deres organiske trafik er steget med hele 387% og mere end 100+ flere søgeord på side 1 af Google.