Hallernes - Kvalitets smørrebrød
Sådan fik Hallernes.dk en stigning på 500% i månedlige besøgende.
Et framework der virker i alle brancher
At hjælpe en virksomhed ind i den digitale æra
Hallernes er en smørrebrødsrestaurant med butikker der breder sig ud i hele København. Nu var det hjemmesidens tur til at udvide.
Hallernes smørrebrød tog kontakt til Acend, eftersom deres hjemmeside ikke levede op til kvaliteten på deres smørrebrød. De rangerede kun på keywords direkte relateret til deres navn, og ønskede hjælp til at udvide deres online-presence.
Smørrebrød er der nok af i Danmark, og derfor er det også en branche der er høj konkurrence i på Google. Læs hvordan vi leverede varen for Hallernes nedenfor.
Det hele handler om det rigtige framework.
Casen i tal
En kæmpe stigning. Ikke bare i besøgende, men relevante besøgende.
Fra 10 til 90 relevante søgeord på side 1
Væksten forekom fra Maj 2022 til September 2023, hvor arbejdet forelå.
En stigning på 200% i referring domains
Væksten forekom fra Maj 2022 til September 2023, hvor arbejdet forelå.
Denne case og
Den indledende analyse
Før vi for alvor begyndte arbejdet med Hallernes.dk, dykkede vi ned i en grundig analyse. Vi undersøgte markedet, konkurrenterne, og deres nuværende position på Google. Hallernes havde et fundament, men manglede synlighed på nøgleområder, hvilket åbnede op for et væld af muligheder. Først og fremmest gave keywordanalysen os en indsigt i hvor vi skulle konkurrere, og hvor de helt store optimeringsmuligheder lå. En site-audit blev også igangsat for at finde fejl og mangler på siden. Denne proces gave en vigtig indsigt i, hvordan vi kunne forbedre deres tilstedeværelse, fra de mest værdifulde søgeord til tekniske barrierer, der hindrede dem i at rangere højere på Google. Med et fokus på brugernes søgeintention i markedet blev vi afklaret med en vigtig ting. Vi skulle rangere på søgeord der inddrager områder – specifikt dem de opererer i. Heldigvis ligger Hallernes Smørrebrød i mange hotspots som også har en god søgevolumen. Vores umiddelbare fokus var derfor at have det største fokus på de søgeord du ser nedenfor.
Denne case og
Content i denne case
For Hallernes.dk var det afgørende, som i alle vores cases, at skabe indhold, der giver reel værdi til de besøgende. Med vores framework, er målet ikke blot at producere SEO-tekst, men at levere indhold der virkelig betyder noget for læseren. For Hallernes.dk betød dette ikke kun at skrive et par hundrede ord der var optimeret mod smørrebrød, men at give indhold der skabte høj-intentions brugere af tynd luft. Dette var eksempelvis hjulpet på vej af at uddybe deres indhold der omhandlede deres områder : Lufthavnen, Magasin, Torvehallerne og Tivoli, deres produkter: Smørrebrød, og deres services: Catering, Take-away og frokostordninger. Her brugte vi niche-specifikke longtail keywords, som vi identificerede i den indledende analyse. Landingpages blev beriget med værdiskabende indhold, hvilket resulterede i høje rankings. Samtidig blev hver side finjusteret med en gennemtænkt overskriftstruktur (H1 øverst, efterfulgt af H2 og H3), optimeret keyworddensitet, effektiv SEO-titel og metabeskrivelse, sammenhængende interne og udgående links, samt velvalgte alt-tags til billeder. Vi sikrede også, at sætninger og afsnit ikke blev for lange eller forvirrende.
Denne balance mellem at skabe SEO-optimeret indhold og levere reel værdi er essentiel. Det er synergi mellem at følge Googles algoritmer i forhold til struktur og at producere indhold, der skaber reel værdi, som fører til succes. Med Googles seneste opdateringer, der lægger vægt på “helpful content” og E-E-A-T (experience, expertise, authority, trust), har vores ekspertise i at skabe indhold, der opfylder disse krav, resulteret i en betydelig stigning i organisk trafik for Hallernes.dk med 500% månedligt. Men indhold alene er ikke nok. En holistisk tilgang er nødvendig, hvilket betyder, at linkbuilding også spiller en afgørende rolle i denne case, såvel som mange andre.
Denne case og
Linkbuilding
Hallernes havde allerede en linkbuilding-profil – men der var plads til betydelige forbedringer for at styrke deres DR (Domæne Rating). Linkbuilding er en af de tre grundsøjler indenfor SEO – sammen med indhold og teknisk SEO – og det er dermed helt utroligt vigtigt at styrke sin side her. Linkbuilding kan opdeles i tre under-søjler: Interne, eksterne og indgående links (Referring domains). Interne links fungerer undersiderne imellem på et domæne, eksterne linker ud til andre domæner og referring domains er links der kommer fra andre domæner, til din egen side. Alle tre er vigtige for en stærk linkbuilding-profil, men den sidstnævnte skaber de helt store resultater.
Derfor lå vores største prioritet også i, at opbygge et større og mere relevant netværk af indgående links til Hallernes. Det handlede altså om at etablere en forbindelse med anerkendte sider, der kunne finde relevans i Hallernes produkter. På samme tid fokuserede vi derudover i at brede netværket ud for at ramme flere segmenter af betydning. Dette resulterede i at Hallernes forøgede deres Referring Domains med 200%, og pludselig blev de nævnt på sider indenfor fødevarer, restauration, turisme, bæredygtighed.
Denne case og
Teknisk SEO
Som nævnt i den indledende analyse, startede vi i samarbejdet med at udføre en Site Audit af Hallernes.dk – noget som vi har gjort løbende for dem lige siden. Formålet med disse audits er at identificere og korrigere eventuelle fejl som broken links, orphan pages og 301-redirects. En hjemmesides værdi i Googles øjne kan nemlig forringes betydeligt ved identifikation af sådanne problemer.
Ved at løse tekniske fejl opretholder vi ikke kun Hallernes stærke positioner i søgemaskinerne men sikrer også, at trafikken til hjemmesiden forbliver konstant og pålidelig. Vores vedvarende fokus på at finjustere de tekniske aspekter af hjemmesiden er et afgørende element i vores mission om at bevare Hallernes.dk’s synlighed og konkurrenceevne i en stadig mere digital verden.