Gallakørsel - Partybusser
Sådan kom Gallakorsel.dk øverst på Google med en månedlig trafik på 7800.
Et framework der virker i alle brancher
Øverste placering på Google blev til 500% stigning i trafik
Meget professionelle mennesker der arbejder i Acend – Web & SEO bureau, kunden og ens behov er klart i fokus. Vi satte os en masse mål, da vi startede samarbejdet, og vi er mere end bare i mål. Jonas forstår at få dit firma med i toppen af SEO og WEB, dejlig og opdaterende dialog.
– Jonathan Nilsson, Ejer og Direktør, Gallakorsel.dk
Et særligt vigtigt punkt for Galla Kørsel var søgningen “partybus” samt dertilhørende søgeord. Vi foretog et simpelt redirect fra den forhenværende trafikbærende side til forsiden og optimerede samtidig forsiden mod søgeordet. Endvidere foretog vi kvalitets linkbuidling samt tekniske optimeringer i form af responsivt design, hastighed mm. Dette medførte at siden hurtigt blev indekseret som nr. 1 på søgningen og steg med over 500% i organisk trafik.
Hvis du/i vil høre yderligere om SEO, kan vi kontaktes her.
At starte fra 0 kræver den rigtige samarbejdspartner.
Casen i tal
En kæmpe stigning. Ikke bare i besøgende, men relevante besøgende.
Keywords på første side steg med 200% på to måneder
Dette er fra d. 15 juni til 15 august. Der ses dog i pt. en fortsat stigning.
Stigning i organisk trafik med 148% på én måned
Dette er fra d. 1 juni til d. 30. Der ses dog pt. en fortsat stigning.
Gik fra at blive vist på 10 til 180+ keywords
Dette er gennem sidens levetid, antallet af søgeord fluktuerer konstant op og ned.
Denne case og
Den indledende analyse
Da vi påbegyndte vores samarbejde med Gallakørsel.dk, var det afgørende at forstå deres forretningsmodel og målgruppe for at kunne skræddersy en SEO-analyse til dem. Gallakørsel var særligt fokuseret på øget salg i partybus-udlejning. Vi udarbejde dog stadig en bred keywordanalyse, som hjalp os med at finde søgeord med en høj månedlig søgevolumen, og en lav Keyword Difficulty (KD). Dog bakkede yderligere op om, at partybus skulle være det største fokus i denne case. Dette søgeord havde en høj søgevolumen kombineret med en stærk købsintention. Ved at fokusere på ‘partybus’ kunne Gallakørsel.dk tiltrække en målgruppe med høje købsintentioner, og dermed nå en højere konverteringsrate end konkurrenterne. Herefter gjaldt det om at fokusere analysen mod long-tail keywords samt se på hvad konkurrenterne gjorde rigtigt. Long-tails på søgeordet ‘partybus’ omhandlede oftest stillede spørgsmål, som ‘pris’ og ‘regler’, der var også en høj volumen, på områderne. Her gav det selvfølgelig bedst mening at vi skulle have Gallakorsel.dk til at konkkurere på ‘Partybus København’.
Denne case og
Content i denne case
Ved udarbejdelse af SEO-optimeret content, bliver Googles algoritmer klogere for hver dag der går. Dette er som følge af EEAT-lancering. Forkortelsen står for Experience, Expertise, Authority & Trustworthiness. For SEO-optimeret indhold, betyder det blandt andet at indholdet skal opretholde en vis værdi for læseren. Med gallakorsel.dk udarbejdede vi en række indholdselementer, specifikt tilpasset til de besøgendes behov. Først og fremmest producerede vi informative tekster for alle deres bus-modeller samtidig med at vi holdt os overordnet til søgeordet ‘partybus’. Vi udviklede heraf en blog, hvor vi her kunne lave mere content centreret omkring søgeordet ‘partybus’. Disse indlæg dykkede ned i forskellige aspekter af partybusoplevelsen, lige fra fordele ved at vælge en partybus til priser og regler af partybus-udlejning. Med blogindlæg som disse kan men linke internt mellem sider og dermed styrke de sider der faktisk har konverteringsmuligheder.
Denne case og
Linkbuilding
Når en højkvalitetsside med relevans for dit emneområde linker til din hjemmeside, opfattes det som en stemme af tillid i søgemaskinernes øjne. Tænk på det som en anbefaling i den virkelige verden. Jo flere kvalitetsanbefalinger (eller links) din hjemmeside har, desto større er sandsynligheden for, at søgemaskiner betragter din hjemmeside som autoritær og værdifuld. Men det er vigtigt at huske, at ikke alle links er skabt lige. Fokus bør være på at opnå “naturlige” links fra troværdige og relevante kilder. Kunstigt skabte eller lavkvalitetslinks kan faktisk skade din hjemmesides ranking i søgemaskinerne. Derfor har vores tilgang til linkbuilding altid været strategisk, velovervejet og etisk. Dette er afgørende for at sikre, at vores kunders hjemmesider kan nyde godt af de mange resultater, som en god linkbuilding-portefølje medbringer. Nedenstående er en graf over Gallakorsel.dk’s antal af ‘referring domains’. Altså domæner der linker mod Gallakorsel.dks side. Siden vores samarbejde med dem omkring maj, 2021, har vi haft et skarpt fokus på at skaffe dem links med en høj Domain Rating (DR), som endvidere gav mening for vores klient.
Denne case og
Teknisk SEO
Vores samarbejde med Gallakorsel.dk startede med at vi byggede dem en helt ny side. Det var for os et blankt kanvas uden broken pages, broken links eller andet rod som vi først ser hos mange kunder. Det betød altså at vi kunne sætte det helt rette præg med vores kompetencer indenfor teknisk SEO. Vi opbyggede en enkel struktur på siden, der minimerer clicks fra forsiden til de vigtige landingpages. Samtidig er undersidernes URL-struktur simpel og intuitiv. Der hvor det gav mening at gøre, har vi inddraget søgeord samt longtails, for at optimere yderligere mod en høj placering. Dette kan eksempelvis ses i undersiden ‘Partybus pris’, som inkluderer det longtail search term med den højeste søgevolumen. Da sidens besøger skare typisk er en bred vifte af unge mennesker, var det vigtigt med et responsivt design der hurtigt kan forstås, som ikke kræver mange click throughs. Sidens hastighed var også en faktor her, så vi har sparet siden for tunge elementor som eksempelvis videoer og store billed-grids.